Samen de Gooiergracht aanpakken.

De gemeenten Blaricum, Eemnes, Laren en het Waterschap AGV gaan samen een visie opstellen voor de aanpak van de Gooiergracht. Op basis van die visie zal de Gooiergracht worden verbeterd.

Schoon water, droge voeten, dat wil toch iedereen? Het waterschap werkt hier elke dag hard aan, maar het is geen vanzelfsprekendheid.
‘De Gooiergracht’, het uiterste puntje van ons gebied, is al jaren erg vies en niet aantrekkelijk om langs te wandelen. Tijd om er wat aan te doen! Het waterschap gaat samen met Laren, Blaricum en Eemnes zorgen dat de Gooiergracht weer schoon wordt en een mooi gebied om te wandelen of te fietsen. Ook wordt gekeken hoe de gracht meer water kan opvangen tijdens stortbuien, zodat de straten niet meer onderlopen. Fijn voor alle inwoners en goed voor het systeem waar het waterschap over waakt en zorgt!
Peter Smit, lid Dagelijks bestuur van het Waterschap Amstel, Gooi en Vecht, zegt:
“Toen we na de waterschapsverkiezingen een bestuursakkoord sloten stond de Gooiergracht er daarom nadrukkelijk in. Ik ben er dan ook trots op dat we de Gooiergracht op deze manier nu samen aanpakken en dat die daarna weer klaar is voor de toekomst. ”
Tijdens de verkiezingscampagne in 2019 hebben Peter Smit, Marjolein Groot Koerkamp en Bert Barkmeijer aandacht gevraagd voor de Gooiergracht. Nu gaan we er ook wat aan doen!